logo pot zarabiaj2 banerzarabiaj

Jak wybrać halę namiotową na event?

namiotowaJak wybrać dobrze? Jak wybrać bezpieczną konstrukcję? Jak uniknąć błędów, które mogą później być katastrofalne w skutkach? O tym kilka słów poniżej.

 

 

 

Event w plenerze to wydarzenie szczególne i należy zawsze pamiętać, że mamy do czynienia z otwartą przestrzenią a warunki pogodowe potrafią spłatać figla dlatego przy organizowaniu takiego eventu niezwykle ważne jest bezpieczeństwo. Polska to kraj gdzie z pogodą jest mówiąc delikatnie – różnie – w czerwcu może nam się trafić trwające nawet pół dnia oberwanie chmury i wichura a w październiku temperatura +25C, bezwietrzny dzień  i piękne słońce. Warunki pogodowe są momentami nieprzewidywalne dlatego odpowiednie przygotowanie i wcześniejsza rezerwacja sprzętu uchronią organizatora przed niepotrzebnym stresem i niezadowoleniem uczestników. Wpisując w wyszukiwarkę internetową hasło „hale namiotowe wynajem” wyskoczy nam wiele firm oferujących te konstrukcje. I tu trzeba wykazać się dużą ostrożnością przy porównywaniu ofert, ponieważ bardzo łatwo natrafić na nieodpowiednią firmę, która w efekcie końcowym nie spełni założonych oczekiwań i co gorsza dostarczy sprzęt niespełniający wymogów bezpieczeństwa.

Profesjonalne agencji eventowe, które miały już możliwość organizacji niejednej imprezy w plenerze wiedzą na co zwracać uwagę, często też współpracują ze sprawdzonym i profesjonalnym podwykonawcą. Co jednak gdy firmę, która dostarczy nam namioty i halę namiotową na event wybieramy po raz pierwszy lub co gorsza mieliśmy tę nieprzyjemność korzystać z usług nierzetelnego partnera, który zamiast dostarczyć nam profesjonalną konstrukcję przywiózł coś co zupełnie nie spełniało jakichkolwiek norm? Zacznijmy od weryfikacji firmy.

Przy wyborze solidnej firmy namiotowej warto zwrócić uwagę m.in. na cztery kwestie.

1. zanim przejdziemy do omawiania szczegółów eventu warto zweryfikować portfolio firmy, dzięki któremu można dostrzec jakość i ilość oferowanych usług, a także zapoznać się z poprzednimi realizacjami. Nie ograniczajmy się tylko do tego co jest na str www danej firmy gdyż, często najlepsze realizacje chowają oni przed swoją konkurencją. Umów się na spotkanie z przedstawicielem firmy i porozmawiaj o realizacjach jakie wykonywali, jakie przetargi wygrywali – realizacje to najlepszy dowód mówiący o solidności firmy.
    
2. warto sprawdzić czy firma jest producentem czy tylko wynajmującym hale i namioty. Producent oferuje szeroki wachlarz propozycji (rodzaje i rozmiary namiotów), natomiast wynajmujący najczęściej ma w ofercie jeden rodzaj namiotu, na który za wszelką cenę będzie się starał namówić klienta, a nie stworzyć projekt spełniający jego oczekiwania.
    
3. ubezpieczenie – każda profesjonalna firma świadcząca usługi wynajmu namiotów i hal namiotowych posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, co tylko zwiększa bezpieczeństwo odbywającej się imprezy .
    
4. sposób współpracy – świadomy oraz profesjonalny podwykonawca w zakresie wynajmu hal namiotowych zanim przystąpi do konkretnej wyceny wypyta o szczegóły tj: miejsce rozstawienia hali, rodzaj podłoża, wielkość hali, wysokość ściany bocznej, rodzaj poszycia oraz elementów dodatkowych jak rodzaj oświetlenia podstawowego w hali (np techniczne – halogenowe, eleganckie – kryształowe żyrandole lub bardziej na luzie – sznury z żarówkami) czy rodzaj materiału podwieszanego pod sufitem oraz na ścianach bocznych. Zaproponuje też wizję lokalną miejsca aby ocenić m.in stan podłoża i jego nachylenie, możliwość połączenia np z budynkiem głównym – ważne w przypadku dostawiania hal do istniejących budynków np fabryk lub biurowców a nawet hoteli czy pałacyków itp oraz sprawdzi bardzo ważna kwestię – możliwość i sposób kotwienia hal namiotowych czyli odpowiedniego zabezpieczenia jej.

Jak wybrać halę namiotową?

Eventy plenerowe kojarzą nam się głównie z piknikami, festiwalami czy koncertami. Oczywiście to duży kawałek eventowego tortu, ale nie jedyny. Coraz prężniej rozwija się sektor plenerowych eventów VIP czyli premier produktów, konferencji a nawet ekskluzywnych bankietów. Organizatorzy przede wszystkim poszukują nietypowych wręcz spektakularnych lokalizacji na event, z pięknym widokiem, miejsc ciekawych i inspirujących a to daje pole do wyobraźni i możliwość budowy nowych lokalizacji jak np. rozstawiania hal namiotowych w praktycznie każdym miejscu na ziemi. Przygotowując się do wynajmu hali namiotowej musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii:

1 Wymiary: przy przygotowaniu wydarzenia jednym z kluczowych danych jest wielkość przestrzeni. Podstawowe wymiary to długość i szerokość hali namiotowej ale również wysokość w szczycie oraz wysokość ścian bocznych. Profesjonalne konstrukcje namiotowe zbudowane są z modułów 5m. Szerokości hal namiotowych zatem zaczynają się od 5m i kończą na jej wielokrotności czyli np 10, 15, 20, 25 czy 30 itp


Dowiedz się więcej, przeczytaj cały artykuł

Autorka: Anna Nowakowska

Źródło: strefamice.pl, data dostępu: 17.05.2017

Powered by jms multisite for joomla