logo pot zarabiaj2 banerzarabiaj

RAPORT: Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów w latach 2016-2017. Sprawdź ile i na jakie działania promocyjne wydają samorządy miejskie!

raport3Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2017 r. samorządy wydały na promocję niemal 719 mln zł. Było to o 53 mln zł więcej niż rok wcześniej. W tegorocznym raporcie „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” autorzy analizują budżety promocyjne 91 samorządów. Branża wybrała również najlepiej promujący się samorząd.

 

To wyjątkowy raport. W żadnej z dotychczasowych edycji nie analizowałem aż tylu budżetów i działań promocyjnych. Na dodatek okazuje się, że rok 2017 był rekordowy pod względem ogólnej kwoty, jaką polskie samorządy wydały na promocję – mówi Robert Stępowski, autor raportu i jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów ds. marketingu terytorialnego.

Dane pochodzące z Ministerstwa Finansów potwierdzają, że samorządy w 2017 r. wydały na promocję rekordową kwotę niemal 719 mln zł. Rok wcześniej było to 666 mln zł, a w 2015 – 677 mln zł.

Do narzędzi promocji najczęściej wykorzystywanych przez samorządy wciąż należą eventy kulturalno-rozrywkowe i sportowe. Istotną pozycję w budżetach promocyjnych wielu samorządów stanowią również koszty związane z wydawaniem własnych bezpłatnych gazet i biuletynów informacyjnych.

W raporcie „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018” znajdziemy następujące informacje:

    ile na promocję w 2017 r. wydał każdy z 91 analizowanych samorządów,
    jakie najważniejsze działania promocyjne w ramach tego budżetu zostały zrealizowane,
    ile samorządy zamierzają wydać na promocję w 2018 r.,
    ile województwa przeznaczają na promocję przez Regionalne Organizacje Turystyczne,
    które samorządy promują się najlepiej,
    case study ponad 40 działań promocyjnych zrealizowanych przez samorządy w 2017 r.

Autorem corocznych raportów jest Robert Stępowski, jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów i konsultantów w dziedzinie marketingu terytorialnego i personal brandingu. Od kilkunastu lat szkoli, wykłada, doradza i propaguje wiedzę marketingową nie tylko wśród samorządów.

Jest również autorem kilku książek, m.in. „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?”, „Personal branding. Praktyczny poziom marki osobistej”, „Jak wygrać wybory samorządowe 2018?”, „Video marketing w mediach społecznościowych”, „City placement. Miasto w filmie. Film w mieście”, „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk”, „Smaki polski. Zwiedzaj Polskę ze smakiem”.

Raport można pobrać po pozostawieniu danych z serwisu www.MarketingMiejsca.com.pl.

 

Powered by jms multisite for joomla